Over Zorggroep Solis

Kwaliteit

Zorggroep Solis besteedt veel aandacht aan kwaliteit. Kwaliteit zegt iets over de beleving van de zorg, over de professionaliteit van onze medewerkers en het nakomen van gemaakte afspraken. Binnen Solis wordt de kwaliteit onder andere op de volgende manieren bewaakt:

  • interne audits (toetsing)
  • cliënttevredenheidsonderzoek
  • via een kwaliteitssysteem.

Zorggroep Solis is in het bezit van het HKZ-kwaliteitskeurmerk.

PDL-certificaat

Zorggroep Solis is PDL-gecertificeerd en wordt door alle medewerkers toegepast. PDL staat voor Passiviteiten van het Dagelijks Leven. Passiviteit is een verzamelnaam die staat voor alle - voor ons zo gewone - lichamelijke bewegingen die de bewoner niet meer zelf kan. De PDL-methode verbetert de kwaliteit van leven van de cliënt en geeft een veilig en comfortabel gevoel.
Meer informatie over PDL vindt u in de folder 'Zoeken naar zinvol contact via PDL'.

Landelijke Prevalentiemeting Zorgproblemen

Zorggroep Solis doet jaarlijks mee in de Landelijke Prevalentiemeting Zorgproblemen (LPZ). De LPZ meet de kwaliteit van zorg (prevalentie, preventie, behandeling en structurele indicatoren) van een aantal relevante zorgproblemen (decubitus, ondervoeding, incontinentie, smetten, vrijheidsbeperkende maatregelen en vallen).

Klanttevredenheidsonderzoek (CQ)

Eens per twee jaar wordt er een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder de cliënten van Zorggroep Solis. Aan de cliënten is gevraagd om middels een cijfer een totaaloordeel te geven over Solis en over de zorgverleners van Solis.
De cijfers over de afgelopen 2 jaar zijn als volgt:

LocatieSoort zorgCijfer voor verz/verpl/zorgmedewCijfer voor de organisatie
    
Groote & VoorsterPsychogeriatrie8.07.6
 Somatiek7.98.1
 Wijkzorg/Thuiszorg8.18.2
    
PW JanssenPsychogeriatrie8.07.6
 Somatiek7.97.3
    
De BloemendalSomatiek8.38.0
 Wijkzorg/Thuiszorg8.07.2
    
SpikvoordeSomatiek8.08.0
    
Thuiszorg regulierWijkzorg/Thuiszorg8.17.8
    
Solis totaalPsychogeriatrie8.07.6
 Somariek8.07.9
 Thuiszorg8.17.6

CQ uitgevoerd door: Onderzoeksburo Facit
Wilt u meer informatie of het rapport opvragen? Dit kan via het bestuurssecretariaat van Zorggroep Solis, tel. (0570) 685 853.
De onderzoeksresultaten worden doorgestuurd naar www.zorgvoorkwaliteit.com en via een landelijke berekening vervolgens gepubliceerd op www.kiesbeter.nl.

Nieuwe cijfers worden begin februari 2018 verwacht.

Aandachtfunctionaris

Wie vermoedens heeft van misstanden op het gebied van huiselijk geweld en mishandeling, is verplicht contact op te nemen met een van de twee aandachtfunctionarissen van Zorggroep Solis. U kunt uw vermoedens in vertrouwen bij de aandachtfunctionaris kwijt. In gezamenlijk overleg wordt vervolgens gekeken wat eventuele te zetten stappen zijn.
Marti Doeleman, Wijkverpleegkundige, tel.: (0570) 698 298 en Colette Eradus, Algemeen Maatschappelijk Werk, tel.: (0570) 698 200.

Onderzoekscommissie

Binnen Zorggroep Solis wordt veel onderzoek verricht om de kwaliteit van ouderenzorg te verbeteren. Om deze onderzoeksprojecten te coördineren, te stroomlijnen en te borgen is er een onderzoekscommissie aangesteld. De commissie onderhoudt ook contacten met netwerken op het gebied van patiëntenonderzoek, zoals UNO VUmc. De onderzoekscommissie bestaat uit een specialist ouderengeneeskunde, een psycholoog, een paramedicus en een afdelingshoofd van Zorggroep Solis.

Voor informatie over onderzoeken kunt u contact opnemen met:
Leonoor van Dam van Isselt 
Specialist Ouderengeneeskunde
Tel.: (0570) 698 200 
via e-mail: leonoor.vandamvanisselt@zorggroepsolis.nl

Ontevreden?

Wij proberen onze dienstverlening zo goed mogelijk op u af te stemmen. Helaas kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. U kunt zich dan richten tot de klachtenfunctionaris van Zorggroep Solis:

Zorggroep Solis
t.a.v. Xenia Marten, klachtenfunctionaris
Postbus 5014
7400 GC Deventer
0570 698 200 
via e-mail: Xenia.Marten@zorggroepsolis.nl

U ontvangt binnen 5 werkdagen een reactie van de klachtenfunctionaris. 

Meer informatie kunt u vinden in de klachtenregeling of de informatie afhandeling klachten van Zorggroep Solis.