Telefoonnummer Solis(0570) 698 298

Solis thuiszorg = kwaliteitszorg

HKZ-certificaat

Solis is in het bezit van het landelijke kwaliteitskeurmerk HKZ. Dit betekent dat we voldoen aan alle voorwaarden om de best mogelijke en verantwoorde zorg te kunnen leveren.

U kunt er bij Solis thuiszorg op rekenen dat:

  • u, onze klant, centraal staat
  • u tijdig en helder geïnformeerd wordt over de zorgverlening
  • wij duidelijke afspraken met u maken
  • deze afspraken in een zorgplan worden vastgelegd
  • onze zorgverlening met regelmaat wordt geëvalueerd en verbeterd

Om het HKZ-certificaat te behouden wordt Solis jaarlijks gecontroleerd door een externe, onafhankelijke organisatie.

Landelijke Prevalentiemeting Zorgproblemen

Solis doet jaarlijks mee in de Landelijke Prevalentiemeting Zorgproblemen (LPZ). De LPZ meet de kwaliteit van zorg (prevalentie, preventie, behandeling en structurele indicatoren) van een aantal relevante zorgproblemen (decubitus, ondervoeding, incontinentie, smetten, vrijheidsbeperkende maatregelen en vallen).

Wet op de Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg (BIG)

Het doel van de Wet BIG is het bevorderen en bewaken van de kwaliteit in de gezondheidszorg. Solis onderstreept dit doel van harte. Onze verpleegkundigen beschikken allemaal over een BIG-registratie. Solis registreert en bewaakt zorgvuldig de registratie van haar medewerkers, net zoals de herregistratie die om de paar jaar plaats moet vinden. Uw zorg en welzijn staan voorop en om dit te waarborgen worden risico's direct uitgesloten.

Klanttevredenheidsonderzoek (CQ)

Eens per twee jaar wordt er een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder de cliënten van Solis. Aan de cliënten is gevraagd om middels een cijfer een totaaloordeel te geven over Solis en over de zorgverleners van Solis.

Het meest voorkomende cijfer voor Solis is een 8. Diverse cliënten geven zelfs een 10. Het gemiddelde cijfer voor onze thuiszorgorganisatie komt daarmee op een 8,5.
Voor de zorgverleners van Solis thuiszorg is het meest voorkomende cijfer ook een 8. Als hoogste cijfer is een 10 gegeven en als laagste een 8. Gemiddeld worden de zorgverleners van Solis thuiszorg met een 8,8 beoordeeld.

100% tevredenheid

Alle geraadpleegde cliënten zouden, als ze nu moesten kiezen voor een thuiszorg organisatie, opnieuw kiezen voor Solis thuiszorg.

CQ uitgevoerd door: Onderzoeksburo Facit
Wilt u meer informatie of het rapport opvragen? Dit kan via het bestuurssecretariaat van Zorggroep Solis, tel. (0570) 685 853.
De onderzoeksresultaten worden doorgestuurd naar www.zorgvoorkwaliteit.com en via een landelijke berekening vervolgens gepubliceerd op www.kiesbeter.nl.

Aandachtfunctionaris

Wie vermoedens heeft van misstanden op het gebied van huiselijk geweld en mishandeling, is verplicht contact op te nemen met een van de twee aandachtfunctionarissen van Zorggroep Solis. U kunt uw vermoedens in vertrouwen bij de aandachtsfunctionaris kwijt. In gezamenlijk overleg wordt vervolgens gekeken wat eventuele te zetten stappen zijn.
Marti Doeleman, Wijkverpleegkundige, tel.: (06) 83 16 47 19.